dilluns, 7 de desembre del 2009

Apple troba la forma d'obligar a veure els anuncis


Apple ha desenvolupat una tecnologia per a obligar als usuaris a veure la publicitat.
La companyia ha patentat un dispositiu que no només desplega anuncis en tot tipus de pantalles, sinó que a més força a l'espectador a parar-li esment. Ho aconsegueix, per exemple, congelant la imatge fins que l'usuari fa clic en un botó o respon a una pregunta. La tecnologia registrada per Apple als Estats Units també pot adaptar-se als reproductors d'àudio.

Els seus creadors sostenen que permetrà que molts productes redueixin el seu preu o siguin lliurats de manera gratuïtaa canvi de que els consumidors acceptin utilitzar aquest programa de publicitat forçosa. També han deixat entreveure la possibilitat que els sistemes premium de pagament es basin en eliminar-lo.

Aquest desenvolupament preveu que les tècniques per a mantenir l'atenció de l'usuari es tornin progressivament més agressives i complexes si aquest no respon a les consignes o falla en la seva resposta. Que sigui Apple la creadora d'una aplicació d'aquest tipus ha causat sorpresa, ja que l'empresa és reconeguda pels seus principis ètics i ha basat el seu èxit en una cultura molt a favor de l'usuari, per a qui aquest nou desenvolupament és tot menys amable.
Núria Pérez Olid (font NYTimes)